Daugavpils 15.vidusskola  

skola ar padziļinātu informātikas apguvi
Trešdiena, 2015.04.22. 16:04

Atbalsta pieredzes apmaiņas seminārs pirmsskolas un sākumskolas latviešu valodas skolotājiem

Nav noslēpums, ka mūsu latviešu valodas MK dzīvo aizraujoši un pilnvērtīgi.

Otrdien, 21. aprīlī, visiem pilsētas sākumskolas un pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājiem bija lieliska iespēja piedalīties seminārā „No vārda pie darba” (projekta „Labā prakse latviešu vaodas mācīšanā sākumskolā” ietvaros), kuru organizēja mūsu skolas latviešu valodas skolotājas.  

Savā pieredzē dalījās skolotājas J. Bogatkeviča, I. Romanovska un N.Kuzmina, kā arī par dzīvi skolā interesanti pastāstīja direktors A. Gržibovskis un latviešu valodas  MK vadītāja S. Lukaševiča. Var droši apgalvot, ka mūsu skolā strādā īsti profesionāļi! Visiem klātesošajiem  ļoti patika labvēlīgā, emocionāli pozitīvā un profesionālā gaisotne. Skolotājas aizrautīgi un ar sajūsmu stāstīja par to, kā un ko izmanto savās stundās.

Skolotāja J. Bogatkeviča minēja, ka pēdējā laikā mēs bieži sastopamies ar situāciju, kad bērni nav motivēti lasīt. Lasīšanas motivācijas neesamību ietekmē vairāki faktori: lasīšanas kultūra ģimenē, bērna individuālā attīstība, skolotājas personība un citi, bet galvenais ir bērna ieinteresētība. Pasaule strauji mainās, bet teksti mācību grāmatās gadiem ilgi praktiski nemainās.

Skolotāja atzīmēja, ka bērniem nav interesanti lasīt par zaķiem, ežiem, par Kristīnēm un Kaspariem. Bērni nesaprot, kā tas viss ir saistīts ar viņu dzīvi, interesēm. Visas reālijas, kuras bērni sastop tekstos, nav mūsdienīgas, nav no viņu dzīves, tādējādi neinteresē viņus un neiedvesmo lasīt. Skolotāja J.Bogatkeviča iepazīstināja viesus ar interesantiem darba paņēmieniem, kas padara tekstus mūsdienīgākus un ieinteresē arī bērnus. Izrādās, ja tekstā ienāk kāds Holivudas multfilmu varonis, par kuru bērni runā starpbrīžos, vai kurš ir attēlots uz viņu krekliņiem, penāļiem  utml., šis teksts spēj piesaistīt skolēnu uzmanību. Bērniem patīk tāda veida lasāmviela.

Vēl skolotāja piedāvāja izmantot maskas stundās, jo ļoti bieži, kad bērni uzstājas (stāsta kaut ko citiem skolēniem), viņi nav pārliecināti, kautrējas.

Pārvarēt šo situāciju palīdz masku izmantošana. Kad bērni uzliek maskas viņi jūtas brīvāk, drošāk, jo stāstītāji ir it kā nevis viņi, bet viņu varonis – „Cits”.  Bet patiesībā (ņemot vērā vecuma īpatnības) skolēni vienalga stāsta par sevi, bet dara to vieglāk, nekautrējoties (piemēram, stāstot no lāča vārda, viņi stāsta, ka „es dzīvoju Daugavpilī”, „man garšo pica”, „man patīk braukt ar velosipēdu” utt.). Skolotāja iepazīstināja klātesošos arī ar savām metodiskajām izstrādnēm: vizītkartēm, burvju āmuru un burvju nūjiņu.

Skolotājas I.Romanovska un N.Kuzmina stāstīja, cik radoši un produktīvi var strādāt ar prezentācijām, mācot skolēniem jauno leksiku un nostiprinot zināšanas par jaunajiem vārdiem. Izrādās, ka prezentācija ir lieliska darba forma, kā pilnveidot arī skolēnu rakstītprasmes iemaņas. Tā kā abām skolotājām klasē ir projektors, tad šī mācību gada laikā jau ir tapušas vairākas prezentācijas, kuras skolotājas veiksmīgi izmanto savā mācību darbā.
Dalīšanās pieredzē ir vērtīgs ieguvums visiem – gan ciemiņiem, gan skolotājiem, kuri uzstājās. Paldies visiem par atbalstu!        

Informāciju sagatavoja sākumskolas skolotāja J.Bogatkeviča

Atstāt komentāru

Pārliecinieties, ka esat ievadījis nepieciešamo informāciju laukos, kur norādīts (*). HTML kods nav atļauts.

Ziņu arhīvs