Daugavpils 15.vidusskola

skola ar padziļinātu informātikas apguvi
Ceturtdiena, 2017.12.21. 06:12

Ceļojums uz Strasbūru (1.daļa)

Daugavpils 15. vidusskolas skolēni un skolotāji – Euroskolas projekta posma uzvarētāji – devās ceļojumā uz Eiropas Parlamenta sirdi – Strasbūru. Ceļš uz Francijas pilsētu Strasbūru vijās cauri Lietuvai, Polijai, Čehijai, Vācijai.

Mūsu ceļojums sākas 11. decembrī plkst. 7.00 no rīta. Izbraucot cauri Lietuvai un daļai Polijas, nonācām Krakovā, kas bija mūsu pirmā nakšņošanas vieta. Otrajā dienā no rīta aplūkojām Aušvicas koncentrācijas nometni, pēc tam mūsu grupa devās uz Veličku, lai apmeklētu sāls raktuves. Vakarā devāmies ekskursijā pa Krakovas skaistākajām vietām. Nakšņojām Prāgā.

13. decembrī visu dienu pavadījām Prāgas vecpilsētā, apmeklējām arī tehnikas muzeju.
Pirms mums tika dots brīvais laiks, izgājām cauri visai Čehijas galvaspilsētai, ar kuras skaistākajām vietām mūs iepazīstināja  Toms – zinošs un aizraujošs gids. Bet jau 14. decembrī mums bija iespēja aplūkot vienu no skaistākajām Vācijas pilsētām – brīnišķīgo Drēzdeni. Pēc Drēzdenes barokas stila arhitektūras aplūkošanas devāmies tālajā ceļā uz Strasbūru. Sasniedzot Franciju, viesnīcā sākām  gatavoties svarīgajai dienai parlamentā.

15. decembrī plkst. 8.00 sākās mūsu darba diena parlamentā. Mūs vēlreiz iepazīstināja ar programmu un sadalīja grupās. Plenārzālē notika projekta atklāšana. Īpaši lepni esam par mūsu skolas parlamenta prezidentes Elīnas Domorackas veiksmīgo uzstāšanos projekta dalībnieku priekšā pasākuma atklāšanā. EP deputāti pastāstīja par EP struktūru. Bija iespēja uzdot dažādus jautājumus, daudzi skolēni interesējās par Brexit. Pēc  diskusijas  mums bija pusdienas, tai laikā notika arī spēle „Eurogame”, kur multikulturālai komandai no 4 cilvēkiem bija jāatbild uz jautājumiem dažādās valodās. Lietderīgas bija debates starp dažādu valstu jauniešiem, jo varējām parunāt ar citiem skolēniem. Debatēs tika diskutēts par tādiem jautājumiem kā bezdarbs, migrācija, jauniešu aizņemtība utt. Pēc kopīgas tēmas izvēles plenārzālē izvirzītajam skolēnam vajadzēja prezentēt kopīgo domu, debates bija aktīvas, jo bija daudz jautājumu. Skolēni varēja balsot par vai pret idejām, bet tika pieņemtas visas idejas. Beigās notika „Eurogame” fināls, rezultātu apkopošana un apbalvošana. Katras valsts runātāju godināja ar karogu gājienu, tas bija mūsu projekta noslēgums. Pēc tam mūsu grupa devās eksursijā pa krāšņo Strasbūru.

16. decembrī sākās garais mājupceļš. Apstājāmies pie Leipcigas, lai nopirktu kādu dāvaniņu. Nakti pavadījām mājīgā viesnīcā „Pie tantes”. Pēdējā diena bija grūta, jo vajadzēja braukt visu dienu un arī mūsu lielais piedzīvojums tuvojās noslēgumam. Ap plkst. 11.00 vakarā autobuss piestāja pie mūsu skolas.

Projekts bija lieliska iespēja saprast mūsu vēlmes un vajadzības, lai noteiktu savas prioritātes dzīvē. Liels paldies mūsu organizatoriem, skolotājiem un visiem tiem cilvēkiem, kuri veidoja šo projektu. Tas bija liels gods mūsu komandai.

Informāciju sagatavoja projekta dalībnieces Vita Petrova un Elīna Domoracka

Lapa aktualizēta Sestdiena, 2017.12.23. 15:12

Bilžu Galerija

View the embedded image gallery online at:

Atstāt komentāru

Pārliecinieties, ka esat ievadījis nepieciešamo informāciju laukos, kur norādīts (*). HTML kods nav atļauts.