Un tomēr, manuprāt, pedagoģiskajā procesā visbūtiskākā nozīme ir “klasikai”. Šādu ”klasiku” mēs redzējām 28.oktobrī 1.PII Česlavas Celitānes latviešu valodas nodarbībā. Skolotāja Celitāne ir īsts profesionāls! Nodarbības gaita bija labi pārdomāta un strukturēta, bērni zināja kā un ko darīt, jo tādā veidā viņi strādā vienmēr. Šajā vecumā (5-6 gadi) bērniem nodarbības laikā ļoti svarīgi zināt kas, pēc kā un kad būs, zināt paņēmienus, kurus skolotāja izmanto katru reizi(mainot tikai saturu), jo tikai tad viņi jūtas ērti, droši, pārliecināti, ieinteresēti, atvērti komunikācijai un valodas apgūšanai.
Nodarbība neizskatījās kā labi teatralizēta stunda, bērni uzvedas dabiski un nekautrējās runāt latviski. Skolotāja nodarbības laikā runāja tikai latviski, ja bērns nesaprata, viņa tomēr valodu nemainīja, bet skaidroja ar žestiem vai kustībām. Skolotāja Celitāne ļoti daudz strādā ar ķermeņa valodu, kas palīdz viņai netulkot, bet uzreiz skaidrot bērnam vārda nozīmi. Svarīgi, ka izmantojot ķermeņa valodu, bērni visu nodarbību pavada kustībā (it kā spēlējot) un, tāpēc, nenogurst.
Lielu uzmanību skolotāja pievērsa izrunai, pareizrunai un skaņām, kā arī latviešu valodas gramatikai, izmantojot netriviālus līdzekļus un paņēmienus. Tā, piemēram, vienas nodarbības laikā bērni atkārtoja vietniekvārdus, skaitļus, lietvārda vienskaitļa un daudzskaitļa formas, lietvārda un īpašības vārda saskaņojumu, darbības vārda formas. Leksiskais saturs arī bija plašs: mans ķermenis, dārzeņi un augļi, krāsas, informācija par sevi.
Nodarbība bija daudzpusīga: bērni dziedāja, veidoja dialogus, spēlēja kustīgās spēles, krāsoja, atzīmēja, sagrupēja priekšmetus.
Skolotāja iepazīstināja klātesošos arī ar savām metodiskajām izstrādnēm, prezentēja savas grāmatas un darba burtnīcu, kuru lietderīgi var izmantot kolēģes gan skolā, gan dārziņā. Liels prieks, ka mūsu izglītības sistēmā strādā tik radoši un profesionāli cilvēki – sava amata meistari!
Informāciju sagatavoja J.Bogatkeviča