Daugavpils 15.vidusskola  

skola ar padziļinātu informātikas apguvi
Ceturtdiena, 2021.01.07. 11:01

Filmu kinoseansi LSS projekta ietvaros

 

Neskatoties uz to, ka mums nebija iespējas realizēt projektu “Latvijas skolas soma” klātienē, apmeklējot muzejus, teātrus, koncertus, izstādes, mēs piedāvājām mūsu skolēniem pasākumus tiešsaistes veidā, un šajā semestrī 1.-4. klašu skolēni noskatījās filmas, kuras piedāvāja Latvijas kinematogrāfistu savienība, klātienē, bet 5.-12. klašu skolēni tiešsaistē.

Latvijas Kinematogrāfistu savienība piedāvāja noskatīties 9 spēlfilmas, 12 animācijas filmas un 4 latviešu klasikas filmas. Katra klase izvēlējās filmas pēc savas gaumes un mēneša laikā tās noskatījās. Kopumā audzēkņi noskatījās 13 dažādas filmas. Pēc filmas noskatīšanās klašu audzinātājas organizēja diskusijas, kā arī palūdza audzēkņus uzrakstīt savas atsauksmes, izteikt savas domas.

2.b un 3.a klases skolēnu atsauksmes par animācijas filmu “Zelta zirgs”:

Ļoti patika multfilma, jo beidzās viss labi. Filmā ir parādīta cīņa starp labo un ļauno, drosmes un mīlestības spēks uzvar.

Skolēniem ļoti patika varonis – Baltais tēvs . Viņš daudz palīdzēja Antiņam. Pēc tēva nāves vienīgais, par ko domāja brāļi,- nauda un mantojuma pārdalīšana. Bet Antiņam tas viss bija svešs, viņš žēloja princesi.

Antiņš ir ļoti labsirdīgs: viņš atdod savas drēbes, lai sasildītu vecīti. Antiņš ar savas sirds siltumu spēj atmodināt guļošo princesi.

Antiņš ir drosminieks! Drosmīgiem, godīgiem, laipniem cilvēkiem palīdz gaismas spēki un pati daba! Skolēniem patika skaistā mūzika!

4.b, 6.a un 6.b klases atsauksmes par spēlfilmu “Bille”:

“Mēs skatījāmies filmu "Bille". Tā stāsta par mazas meitenes bērnību un viņas ģimeni. Billes dzīves apstākļi nemaz nav tik ērti kā mūsējie, rotaļlietu ir maz, māte viņai šuva lelles. Kādas izklaides, saldumi, karuseļi ir tikai brīvdienās. Bet viņa ir ļoti laipna, centīga meitene, viņa ļoti vēlas mācīties. Ne visiem mūsu klasē patīk lasīt, bet Bille slēpa grāmatas no vecākiem, lasīja tās naktīs.”

“Filma „Bille” ir par mazas meitenes dzīvi Ulmaņlaikos. Filma sākas melnbaltos toņos. Šie toņi caurauž visu filmu. Tie ir kā pati dzīve, ko dzīvo maza meitene. Dzīvojamo istabu interjers filmā atbilst attēlotajam laikmetam. Arī uz ielām redzam cilvēkus, kuri mani pārliecina par filmas vēsturisko patiesumu.”

“Bille dzīvo nabadzībā. Pat rotaļlietas viņa izgatavo pati. Dzīves grūtības liek viņai rīkoties, kaut ko darīt, lai dzīve kļūtu krāsaināka, labāka. Viņa kopā ar saviem draugiem dodas uz sapņu zemi – Leiputriju, kas viņas redzējumā ir koši zaļa meža sala ar augstu kristāla kalnu vidū. Visa Billes bērnība ir grūtību pārvarēšana un sapņi par labāku dzīvi. Alkas pēc gaišākas nākotnes liek pārvarēt visas grūtības, un mazā meitene Bille kļūst par atzītu dzejnieci un rakstnieci.’’

“Filma bija interesanta, izrādās, ka pazīstami cilvēki ne no bērnības ir slaveni. Bille no nabadzības izauga par lielu rakstnieci, jo bija gudra un analizēja cilvēkus un daudz domāja.”

“Man patika aktrise, bet es nedomāju, ka cilvēki tā dzīvoja. Un skola bija tik šausmīga, mums tagad labāk!”

5.b klases atsauksmes par spēlfilmu “Projām”:

“Filma man ļoti patika. Es secināju, ka palīdzība nepaliek aizmirsta un tas, kam tu kādreiz esi palīdzējis, var līdzēt arī tev.”

“Katram cilvēkam ir savs liktenis. Nāve ir blakus cilvēkam. Bet nāvi var uzvarēt, tikai ziedojot savu labsirdību citu labā. Galvenais nepadoties, cīnīties par savu dzīvību līdz pašam galam. Cilvēka labie darbi būs atalgoti.”

“Filma ir ļoti aizkustinoša un skaista, bet bailīga.”

“Filma man patika, īpaši patika putnēns, un tā loma multfilmas sižetā. Es izdarīju secinājumu, ka lai panāktu savu mērķi, nevajag baidīties pārvarēt šķēršļus, un vajag cīnīties par sevi.”

7.c klases atsauksmes par filmu “Puika”:

“Filmā “Puika” manī izraisīja apbrīnu ļoti skaistas Latvijas dabas ainavas. Daba parādīta cikliski: četros gadalaikos ( ziema, pavasaris, vasara, rudens). Arī filmā mēs redzam - mūsu dzīve ir kā cikls- viens cilvēks piedzimst, cits – nomirst. Filmā parādīta cilvēku dzīve, tradīcijas, attiecības 19.gs. beigās. Bija ļoti interesanti uzzināt par bērnu dzīvi agrāk. Man bija skumji redzēt, ka vectēvs sita puiku, ka puikam nebija ziemas apavu un viņš visu ziemu sēdēja mājās pie loga, ka puika palīdzēja strādāt vecākiem un ļoti maz gulēja, ka viņam nebija draugu. Bērniem nebija rotaļlietu. Bet tolaik cilvēki dzīvoja harmonijā ar dabu, viņi varēja redzēt dabas skaistumu.”

“Filma” Puika” – par ģimeni. Mēs varam salīdzināt mūsu vērtības un cilvēku vērtības pirms 100 un vairāk gadiem. Ļoti liela atšķirība. Rekomendēju paskatīties filmu, jo mums jāzina par mūsu senčiem.”

8.a, 8.b un 8.c klašu skolēnu atsauksmes par filmu “Vella kalpi”:

Laba, patriotiska filma ar humora elementiem, protams, tā nevar konkurēt ar filmām par Šurika piedzīvojumiem, bet filmu ir vērts noskatīties. Filma stāsta par to, kā 3 drosmīgi karotāji viduslaikos aizstāvēja Rīgu.

Man filma patika, patika tās humors. Kaut arī filma ir komiska, tomēr tajā ir nopietna tēma pārdomām. Dzimteni nekad nedrīkst nodot. Un nedrīkst arī nodot ģimeni. Neviens amats un nekāda nauda neaizstās mums dzimto zemi un tuvos cilvēkus.

Filmā ir daudz smieklīgu un skaistu momentu. Patīkams vēsturisks stils. Filma rāda mums īstu cilvēku varonību un drosmi, kā tikai 6 cilvēki palīdzēja savai pilsētai kara laikā. Tas norāda, ka nevajag padoties, domāt, ka tev nekas neizdodas. Vajag censties iet līdz galam un uzvarēt. Katram cilvēkam ir spējas kaut ko izdarīt un izmainīt.

Man patika šī filma, tāpēc ka bija sižets. Tā bija vēsturiska, jautra, krāsaina filma. Tur bija daudz skaistu dziesmu. Es iesaku paskatīties šo filmu tiem cilvēkiem, kuriem patīk vecas filmas ar jautru sižetu un par vēsturiskiem notikumiem.

Man ļoti patīk filmas, kas stāsta par senatni, notikumiem, kas notika pirms vairākiem gadsimtiem, jo tie joprojām ir interesantāki nekā 21. gadsimts. Dažas filmas ainas man bija nesaprotamas slikto vēstures zināšanu dēļ, taču tas netraucēja skatīties. Daži mirkļi šķita garlaicīgi, taču viss ātri mainījās, un es nevarēju atraut acis no filmas. Dziesmas bija ļoti skaistas, man īpaši patika čigānietes dziesma par santīmu. Filma nav domāta visiem, bet vakarā to var noskatīsies.  

Man patika šī filma. Es domāju, ka šīs filmas aktieri spēlēja ļoti labi. Pēc šīs filmas noskatīšanās jūs varat izdarīt jebkādus secinājumus. Skatoties filmu, es ieniru filmas atmosfērā, sapratu sižetu.

9.a klases atsauksme par animācijas filmu “Zelta zirgs”:

Man patika šī filma, jo tā ir animācijas filma un man patīk skatīties animācijas filmas. Man visvairāk iepatikās Antis, jo viņam ir ļoti laba attieksme pret cilvēkiem un viņš ir izpalīdzīgs, sirsnīgs. Filmas galvenā doma ir, ka labsirdība un mīlestība palīdz cilvēkiem uzvarēt ļaunumu. Es saskatīju šajā filmā pamācību. Pamācība ir tāda , ja tu palīdzēsi citiem cilvēkiem , tad arī citi palīdzēs tev , kad tas būs nepieciešams. Es ieteiktu šo animācijas filmu noskatīties visiem bērniem un pusaudžiem , arī veciem cilvēkiem būs interesanti skatīties šo filmu, jo šī filma ir krāsaina , aizraujoša .

Man patika filma “Zelta zirgs” , šeit ir interesanti varoņi, stāsts par mīlestību. Man visvairāk patīk Antis, viņš nepadodas grūtā situācijā, viņš ir laipns pret citiem un arī ir varonīgs cilvēks.

Šajā animācijas filmā es saskatīju pamācību. Ka cilvēkam jābūt gādīgam, sirsnīgam, palīdzēt citiem cilvēkiem grūtā brīdī. Es ieteiktu šo animācijas filmu noskatīties manai draudzenei, jo šī filma ir ar aizraujošo sižetu, interesanta, to gribas skatīties un vēlreiz skatīties.

Man patika filma “Zelta Zirgs”, jo tā nav garlaicīga un sižets ir interesants. Man liekas, ka visinteresantākais tēls ir Melnā Māte. Man vienmēr patīk ļaundari, un šajā gadījumā viņa ir ļoti komisks tēls. Galvenā doma šajā animācijas filmā ir cīņa starp labo un ļauno. Šajā filmā ir pamācība par to, cik varens ir drosmes, neatlaidības un mīlestības spēks. Protams, es ieteiktu šo animācijas filmu noskatīties citiem, gan bērniem, gan pieaugušajiem, jo tā ir interesanta un pamācoša.

9.b un 11.a klases atsauksme par animācijas filmu “Jelgava 94”:

Mums patika šī filma. Ieinteresēja tas, ka tajā tiek stāstīts par problēmām, ar  kurām saskaras vairākums pusaudžu. Galvenais varonis Jānis ir dziļās pārdomās par sevi un savu nākotni. Bet, pateicoties šīm pārdomām, viņš iepazīstas ar cilvēkiem, kas palīdz Jānim savādāk paskatīties uz pasaulē notiekošo, viņš kardināli mainās, parādās jaunas intereses. Jāpiemin arī tas, ka filmā tiek stāstīts par reāliem 1994. gada notikumiem, un, pateicoties filmai, skolēni sāka interesēties par tiem, meklēt papildus informāciju. Man patika filma, tur bija atmosfēra, aktieri labi spēlēja savus varoņus. Filmā tika aplūkotas pusaudžu problēmas, un tagad tā ir aktuāla tēma mūsu vecumā.

Filma stāsta par tādu laiku katra cilvēka dzīvē, kad viss notiek tik ātri, ka tu nevari saprast, kas notiek. Pirmā mīlestība, jauni draugi, jaunas subkultūras... Dažreiz šajā emociju un piedzīvojumu kaleidoskopā ir grūti kaut ko saprast, un to var arī kaitināt cilvēku, bet tā notiek tikai vienu reize visā dzīvē.

"Jelgava 94" ir ļoti izklaidējoša filma par Jāņa jaunību, pieaugušo izjūtām par laika īslaicīgumu un dziļām pārdomām par pusaudžu gadiem. Man šī filma palika neskaidra, man kaut kas patika, kaut kas šķita lieks.

Man patika filmas ievads, tas bija veidots diezgan labi, lai ieinteresētu skatītāju. Tālāk visā filmā tiek parādīts stāsts par 14 gadus veco Jāni, kurš, neskatoties uz vecāku neizpratni, vēlas kļūt par mūziķi un pievienoties rokkultūrai. Mēs vērojam grūtības, ar kurām saskaras Jānis, sākot no vecāku pārmetumiem līdz banālam naudas trūkumam mūzikas instrumentam. Filmā labi izdevās parādīt, cik grūti ir kļūt par slavenu mūziķi ne tik modernā pilsētā, kur lielākā daļa cilvēku rokmūziku neuztver nopietni. Pārējā filma ir tikai par pusaudžu dzīvi. Tās laikā galvenais varonis nonāk pie apziņas, ka dažiem sapņiem labāk vajadzētu palikt sapņiem. Pati filma man šķita mazliet ieilgusi. Šīs filmas sākums ir tik grandiozs, ka vidus un beigas ir “klibas”. Pietiek vienu reizi noskatīties filmu, otru reizi skatīties- vairs nepietiks pacietības un entuziasma.

Kopumā filma "Jelgava 94" man patika, bet neteiktu, ka īpaši. Man bija ļoti interesanti redzēt, kā tiek parādīta rokkultūra 90. gadu Latvijā, īpaši tās izpausmes mazpilsētās. Bet dažas varoņu darbības palika neskaidras. Arī no cietuma izbēgušo ieslodzīto sižets ir pilnīgi nesaprotams, jo tie nekādā veidā neietekmē galveno sižetu, viņi vienkārši nolaupa ievainoto varoni, un tad viņi vienkārši palaida vaļā, bet kopumā filma nav slikta, un ideja ir interesanta.

10.a klases atsauksmes par animācijas filmu “Kaķīša dzirnavas”:

Animācijas filma māca to, ka vispirms ir vienmēr jābūt pilnīgi pārliecinātam par līgumu, kuru tu nolēmi parakstīt. Arī sižetā ir mājiens uz to, ka dažreiz mēs nevaram gaidīt palīdzību no radiniekiem, un ir pašam jārisina savas problēmas, bet nav jāmeklē palīdzība un nav jābēdājas. Animācijas filma ir pilna ar metaforām - velns un melnais runcis kā tumsas spēki, princese kā laime un bēdu putni kā cilvēku skumjas.

Man patīk šī animācijas filma, jo tur runāts par tādām aktuālām tēmām kā godīgums, taisnīgums un laipnība. Arī animācijas filma māca pārvarēt visas grūtības, tāpēc iesaku to saviem vienaudžiem.

Man liekas, ka šī animācijas filma ir jāskatās gan bērniem, gan vecākiem, jo tajā ietilpst daudz dzīves vērtību, kuras jāzina visiem. Es rekomendētu šo filmu arī saviem vienaudžiem, jo tur ir daudz tikumu, par kuriem var spriest. Šajā filmā paslēptas arī morāles normas, par kurām daži no mums mūsdienu dzīvē aizmirst.

Viss atgriežas kā bumerangs, ja reiz izdarīji ļaunu, tad par to maksāsi.

Animācijas filma “Kaķīša dzirnavas” man iepatikās, jo ir atklātas mūsdienu svarīgākās tēmas un vērtības, tādas kā ģimene, tolerance pret atšķirīgo, jūtu mērenība un savaldība. Manuprāt, šī animācijas filma ir jūtu pilna, ar nopietnu un pamācošu noskaņojumu, kā arī šī animācija ir pilna ar simboliem un simboliskiem tēliem, piemēram, nakts un diena kā sievietes, kuras vienmēr cīnās; laime kā sieviete ar zvaigzni rokās… “Kaķīša dzirnavas” māca cienīt savus ģimenes locekļus, neturēt ļaunu pret citiem, saprast piedošanas spēku, māca nebūt lepniem, kad tev ir bagāta dzīve. Visu to Kārlis Skalbe mums ļāva saprast ar savu pasaku animācijas filmā. Es visiem saviem vienaudžiem un arī pieaugušajiem gribu ieteikt izlasīt pasaku vai noskatīties šo animācijas filmu, lai saprastu dzīves būtību un svarīgas lietas , kuras var pazust vienā mirklī. Es domāju, ka šī filma pozitīvi ietekmēs cilvēku rīcību un pateiks, kā rīkoties var un kā nevar.

Manuprāt, šī animācijas filma ļoti saprotami atspoguļo notikušo situāciju un visu stāstu kopumā. Autors gribēja parādīt, ka labais vienmēr uzvar un kā ir jābūt labsirdīgam un nedrīkst pieminēt citiem ļauno. Es ieteiktu saviem vienaudžiem paskatīties šo animācijas filmu, jo atspoguļotās problēmas un morāle ir aktuālas visiem cilvēkiem jebkurā vecuma grupā.

Es domāju, ka šī filma ir paredzēta gan bērniem, gan pieaugušajiem, jo tā ir pamācoša un interesanta. Šajā filmā ikviens var atrast sev svarīgu vērtību. Filma pēta dzīves situācijas un parāda arī to, kā varonis ar tām tiek galā. Filma pēta cilvēka īpašības, plusus un mīnusus. Es iesaku šo filmu tiem, kas vēlas padomāt par dzīves principiem un savu rīcību.

Es uzskatu, ka šī animācijas filma dziļi ietekmē mūs un atklāj steidzamu problēmu mūsu pasaulē - bērnu un vecāku attiecības, kā arī naudas slikto ietekmi uz cilvēku un cilvēka dzīvi. Vecāki mīl savus bērnus un dod viņiem visu, neatkarīgi ne no kā, bet bērni savukārt nenovērtē viņu rūpes un pilnībā aizmirst par viņu eksistenci. Par naudu, manuprāt, ir aktuāla tēma, jo mūsu pasaulē cilvēki domā, ka cilvēki “ar zelta kalniem” viņiem būtu jāuztver kā dievi, taču tas nav tā. Arī daudzi cilvēki domā, ka ar naudu var nopirkt visu, bet ne laimi.

Paskatoties šo animācijas filmu, es sapratu, ka tā ir no vienas puses multene, bet no otras puses -tā ir jau filma par problēmām pieaugušo dzīvē. Animācijas filmā tiek parādītas daudzas morāles un ētiskās vērtības, piemēram, atbildība, taisnīgums, gudrība, diemžēl par kurām mūsdienās cilvēki aizmirsa. Šī animācijas filma motivē pārspriest un pārdomāt savu dzīvi, rīcību un attieksmi pret apkārtējiem cilvēkiem. Manuprāt, šī multene būtu aktuāla gan bērniem, gan vecākiem cilvēkiem, jo mūsdienās pasaulē daudzi pieaugušie cilvēki nezina par ētiskajām vērtībām. Kā arī es ieteiktu paskatīties šo animācijas filmu saviem vienaudžiem, lai parādītu viņiem, kā var tikt galā ar visāda veida problēmām, jo šāda problēma ir ļoti aktuāla pusaudžu sabiedrībā.

Manuprāt, tā ir ļoti reālistiska multene, kura apkopo mūsu aktuālās dzīves problēmas. Piemēram, par to, kā mūsu tagadnes sabiedrībā nav solidaritātes. Cilvēki cenšas dzīvot tikai sevis labā, negrib palīdzēt citiem, ja pat viņiem ir iespēja to izdarīt. Daudzi pat mēģina kaitēt citiem. Tāpat kā attiecības ģimenē, kad ģimenes locekļiem nav vēlmes palīdzēt saviem tuvākajiem radiniekiem. Es emu ļoti pārsteigts, ka šajā animācijas filmā ir minēts tik daudz aktuālu problēmu!

12.a klases atsauksme par dokumentālo filmu "Vai viegli būt jaunam?":

Kopumā filma ir laba – režisors labi atklāj tēmu, parāda kļūdas, kuras nevajadzētu pieļaut.

Filmā ir liela nozīme dialogiem, tie ļoti spilgti atklāj varoņu personības.

Mani aizkustināja galvenie varoņi, viņu emocijas.

No filmas var daudz ko mācīties, jo mēs arī esam jaunieši un mums arī ir līdzīgas problēmas.

Katrs no mums ir atšķirīgs no citiem, un tāpēc katram jāizvēlas savs ceļš un jāveido sava nākotne. Man liekas, ka jaunība ir viens no grūtākajiem posmiem dzīvē, kad jāpieņem daudzi svarīgi lēmumi, jāizvēlas kāds būs pieaugušo dzīves sākums. Bieži pieaugušie cilvēki nevar saprast pusaudžus, jauno paaudzi, viņiem liekas, ka pusaudžiem ir viegli dzīvot, tomēr šajā periodā cilvēka priekšstats par pasauli tikai formējas, un stresa ir vairāk nekā pieaugušiem.

Informāciju sagatavoja direktora vietniece izglītības jomā N.Murzjonoka

 

Lapa aktualizēta Ceturtdiena, 2021.01.07. 11:01

Atstāt komentāru

Pārliecinieties, ka esat ievadījis nepieciešamo informāciju laukos, kur norādīts (*). HTML kods nav atļauts.

Ziņu arhīvs