Daugavpils 15.vidusskola  

skola ar padziļinātu informātikas apguvi
Pirmdiena, 19 Novembris 2018 16:52

Mūsu iespaidi

“Latvijas skolas soma” projekta ietvaros 5.a klases skolēniem bija iespēja apmeklēt tramvaju depo.

5.a klase jums pastāstīs par viņa braucienu pa mūsu pilsētu. Vispirms devāmies uz tramvaju depo un tas ir tas, ko mēs uzzinājām:

Daugavpils tramvaju uzņēmums tika dibināts 1946.gadā. 1946.gada 5.novembrī pirmais Daugavpils tramvajs devās reisā pa maršrutu Maizes iela - 5.Augusta iela (tagad Vienības) – Sarkanarmijas iela (tagad 18.Novembra) - Liepājas ielā, kur atradās tramvaju depo un gala atzarojums. Daugavpils tramvaju uzņēmums sāka savu darbu ar 75 darbiniekiem un desmit vagoniem, bet tramvaju sliežu kopējais garums bija 5,7 kilometri.

1947.gada novembrī ekspluatācijā tika nodota otrā tramvaju sliežu kārta 2,8 km garumā. No Sarkanarmijas (tagad 18.Novembra) ielas pa Aglonas un A. Pumpura ielu tramvaji nonāca līdz vecajai Forštadtei, kur bija uzsākta maizes ceptuves celtniecība. 1947.gada decembrī tika uzbūvēts sliežu ceļš, kas savienoja Cietoksni ar tirgu. 1949.gada Daugavpilī sāka veidot lielus specializētus uzņēmumus: rūpnīcu "Elektroinstruments", vēlo un moto ķēžu rūpnīcu, konservu rūpnīcu, mēbeļu fabriku u.c. Pieauga pasažieru plūsma, tāpēc vajadzēja uzlabot tramvaju satiksmi. Tā 1951.gadā pie ādas pārstrādes rūpnīcas tika uzbūvēts pirmais tramvaju sliežu ceļa aplis. Turpmāk šādi tramvaju sliežu ceļa apli tika uzbūvēti visu tramvaja maršrutu galapunktos. Sarkanarmijas ielā 183(tagad 18. Novembra) tika uzbūvēta vilces apakšstacija ar 480 kilovatu lielu jaudu, kā arī rekonstruēta pirmā apakšstacija Sarkanarmijas ielā 10 (tagad 18.Novembra). Palielinājās tramvaju un speciālās tehnikas skaits. Vienlaikus paplašinājās arī remontbāze, kur veica ne tikai tramvaju mezglu un agregātu remontu, bet arī pašu vagonu modernizāciju.

Pagājušā gadsimta 60.gados sliežu ceļu uzbūvēja līdz Brāļu kapiem, vēlāk šo ceļu pagarināja līdz Stropu ezeram. 1962.gada 16.novembrī tramvaju sliežu ceļš savienoja Sarkanarmijas (tagad 18. Novembra) ielu ar Ķīmiskās šķiedras rūpnīcu. Pagājušā gadsimta 70.gados tika pabeigta galvenā maršruta Stacija — Ķīmiskās šķiedras rūpnīca divsliežu ceļa izbūve. 1977.gadā uzbūvēja tramvaju sliežu ceļa apli Cietoksnī; tas nodrošināja tramvaju kustību maršrutā Stropi — Cietoksnis.

Mēs arī vēlējāmies pastāstīt par to. Mums arī patika baznīcu kalns. Mārtiņa Lutera katedrāle uzcelta 1893. gadā pēc arhitekta V. Neimaņa projekta. Dievmātes Romas katoļu baznīca uzcelta 1905. gadā, tajā 1909. gadā uzstādītas poļu meistara Ā. Homana ērģeles. Svēto mocekļu Borisa un Gļeba pareizticīgo katedrāle uzbūvēta 1905. gadā kā Dinaburgas garnizona baznīca. Jaunbūves vecticībnieku draudzes Augšāmcelšanās, Dievmātes Piedzimšanas un Svētītāja Nikolas dievnamu būvēja laika posmā no 1908. līdz 1928. gadam.

Mēs patiešām vēlējāmies dalīties ar jums ar mūsu iespaidiem un to, ko mēs uzzinājām. Mums patika viss, mēs bijām apmierināti.

Informāciju sagatavoja: krievu valodas skolotāja N.Postojeva

Lapa aktualizēta Pirmdiena, 19 Novembris 2018 16:53

Bilžu Galerija

Atstāt komentāru

Pārliecinieties, ka esat ievadījis nepieciešamo informāciju laukos, kur norādīts (*). HTML kods nav atļauts.