Daugavpils 15.vidusskola  

skola ar padziļinātu informātikas apguvi
Otrdiena, 2017.02.07. 19:02

Sākumā bija burti

Š.g. 3.februārī Daugavpils 15.vidusskolā notika pieredzes apmaiņas seminārs  pilsētas pirmsskolu un skolu latviešu valodas un literatūras skolotājiem „ Sākumā bija burti”.

Semināram bija četras daļas. Sākumā, semināra pirmajā jeb atklāšanas daļā Daugavpils 15.vidusskolas direktors Anatolijs Gržibovskis novēlēja radošu un izzinošu pēcpusdienu, akcentējot, cik svarīga ir pēctecība, kā arī izsniedza Pateicības pirmsskolas izglītības iestādēm, kuras labi sagatavoja audzekņus mācībām 15.vidusskolā.

Semināra otrajā daļā pirmsskolas un sākumskolas latviešu valodas skolotājiem bija iespēja ielūkoties labajā praksē latviešu valodas mācīšanā sākumskolā, kur skolotāja Jekaterina Bogatkeviča aizrautīgi un ar sajūsmu  iepazīstināja klātesošos ar to, kā viņa strādā ar burtiem, piedāvāja savas idejas un metodiskās izstrādnes darba lapām. Skolotāja pievērsa uzmanību burtu un alfabēta apguvei sākumskolā, dalījas ar interesantiem internet resursiem, savām prezentācijām, kuras tika izveidotas katram burtam.

Prezetējot savas darba lapas, skolotāja paskaidroja, ka katras darba lapas sastādīšanas pamatprincips – attīstīt visas četras pamatprasmes un paplašināt vārdu krājumu.

Darba lapas palīdz skolēniem labāk iegaumēt un apgūt rakstītos burtus, attīstīt lasītprasmi un klausīšanās iemaņas. Liela uzmanība darba lapās ir pievērsta rakstītprasmes attīstīšanai, ietverti uzdevumi, kas paredz norakstīt vārdus ar rakstītajiem burtiem vai rakstīt vārdus pēc parauga.  Katrā darba lapā ir arī radošie uzdevumi, kas palīdz apgūt mācāmo burtu, radoši darbojoties, kā arī lasīt ar prieku.

Semināra trešajā daļā uzstājās logopēde Alīna Babule, kura stāstīja par rakstīšanas, lasīšanas problēmām (disgrāfiju un disleksiju) un fonematiskās dzirdes traucējumiem. Skaidroja kā rakstīšanas process ir sarežģīta runas darbības forma, kurā piedalās runas dzirdes, runas kustību, redzes, dzirdes, kustību analizatori. „Burtu posmā” bērniem vajadzīga īpaša palīdzība un speciālista novērošana, lai turpmāk dot profesionālas rekomendācijas skolotājam darbā ar traucējumiem.

Uzmanība tika pievērsta arī visgrūtākajiem burtiem (P,B,D), kā arī biežāk sastopamām grūtībām darbā ar burtiem. Logopēde iedeva konkrētus padomus kā trenēt sīku motoriku, atmiņu, redzi, palīdzēt bērniem apgūt burtus, kā arī praktisko materiālu darbam.
Semināra ceturtajā daļā Daugavpils 15.vidusskolā jau ir izveidojusies tradīcija rīkot radošas darbnīcas. Skolotājas veidoja zīmējumā paslēptus burtus, kurus pēc tam izmantos savās nodarbībās.

Seminārs notika draudzīgā atmosfērā, skolotāji izrādīja lielu interesi par iespējām darbā. Katrs semināra dalībnieks ieguva kādu jaunu vai radošu domu savam turpmākajam darbam. Dalīšanās pieredzē ir vērtīgs ieguvums visiem – gan ciemiņiem, gan skolotājiem, kuri uzstājās. Paldies visiem par atbalstu!   

Informāciju sagatavoja latviešu valodas skolotāja J.Bogatkeviča

Bilžu Galerija

View the embedded image gallery online at:
https://vsk15.lv/s%C4%81kum%C4%81-bija-burti#sigProId12a4fa45d2

Atstāt komentāru

Pārliecinieties, ka esat ievadījis nepieciešamo informāciju laukos, kur norādīts (*). HTML kods nav atļauts.

Ziņu arhīvs