Daugavpils 15.vidusskola  

skola ar padziļinātu informātikas apguvi
Pirmdiena, 2015.09.14. 19:09

Skolotāji pilnveido sava metodiskā darba iemaņas

Sākas jaunais mācību gads, skolotājas un skolēni rūpīgi tam gatavojās: ceļoja, sauļojās, peldējās un, protams, pat vasaras laikā pilnveidojās.

Latviešu valodas skolotājas: J.Bogatkeviča un J.Dalecka, kā arī sākumskolas skolotāja – R.Kirsanova apmeklēja K. Bikšes kursus „Izglītojamo uzvedība, tās korekcijas iespējas” Rīgā. Kursi tika organizēti Rīgas lietuviešu skolā. Dalībniekiem bija patīkama iespēja apgūt lietuviešu valodu un iepazīties ar lietuviešu kultūru.

Kursos runājām par to, kas ir konstruktīva un destruktīva uzvedība, kā tā rodas, kā atpazīt to dažādās izpausmes, kā nepieļaut destruktīvu, uz negācijām tendētu uzvedību, kā  veicināt labvēlīgu psiholoģiskās vides veidošanu izglītības iestādē, kā risināt konfliktsituācijas, kā runāt ar upuriem, kas cieš no vienaudžu destruktīvas uzvedības izpausmēm.

Lektors visu laiku akcentēja, cik svarīgi ir skolotājas neapzinātā un apzinātā intonācija, ķermeņa valoda mācīšanas procesā un kā tas ietekmē  izglītojamā pozitīvo vai destruktīvo uzvedību.  „Kā runāsim, tā dzīvosim!”

Gribētos atgādināt frāzes, kuras pat mēs, profesionāļi, dažreiz lietojam neapzināti, nedomājot par to, kādas sekas tās var izraisīt.

Ieteicamās frāzes bērna pamācīšanai:
• Vispirms pavēro, kā es to daru, pēc tam pamēģināsi pats.
• Paskatīsimies, vai mums abiem kopā kas sanāks.
• Interesanti, kāpēc tu izvēlējies tieši šo atbildi?
• Neesmu pārliecināts, ka šī atbilde ir pareizā. Labāk paskatīsimies grāmatas beigās.
• Dari tāpat kā es.
• Kā tu justos, ja kāds tā izturētos pret tevi?
• Kā tu domā, kā jūtas tava māsa, kad tu …?
• Mēs mācāmies no savām kļūdām.
• Es gribu, lai tu to izdari tāpēc, ka…
• Es tev neļauju turp doties, jo…

Frāzes, no kurām vēlams izvairīties:
o    Cik tas bija muļķīgi.
o    Nekas, es pati to izdarīšu.
o    Ja tu tāpat domā uzvesties arī turpmāk, tad vari arī pats par to rūpēties.
o    Risinājums ir aplams. Man liekas, tu teici, ka esot šim kontroldar¬bam sagatavojies.
o    Tu uzvedies kā zīdainis.
o    Kāpēc tu nevarētu būt tāds kā tava māsa?
                                                     (Pēc dr. Pola Kolmena materiāliem.)

Domāju, ka tas var palīdzēt arī vecākiem! Īsta sadarbība būs tikai tad, ja pilnveidosies gan skolotājas, gan vecāki!

Materiālu sagatavoja latviešu valodas skolotāja J.Bogatkeviča

Atstāt komentāru

Pārliecinieties, ka esat ievadījis nepieciešamo informāciju laukos, kur norādīts (*). HTML kods nav atļauts.

Ziņu arhīvs